top of page

Yap State Government Group

Public·272 members

Hur viktigt är det med ISO-certifiering när man väljer leverantör för legotillverkning?

Jag har funderat en del på betydelsen av ISO-certifieringar när man ska välja en leverantör för legotillverkning. Det verkar som att många företag som erbjuder komplex CNC-bearbetning, både fräsning och svarvning, framhåller sina certifikat som ISO 9001 för kvalitet och ISO 14001 för miljö. Vad jag förstått handlar det om att säkerställa en jämn standard och ett systematiskt arbete genom hela tillverkningsprocessen. Jag stötte på en sida som heter legotillverkning industri - arentorpslego.se där de betonar vikten av att ha certifierade system för att garantera kvalitet och miljöansvar. Hur viktigt är detta egentligen vid val av legotillverkare, och är det något ni prioriterar högt vid upphandlingar?...........

7 Views
Billie Nikelson
Billie Nikelson
5 hours ago

ISO 9001 indikerar att ett företag har ett etablerat kvalitetssystem, vilket kan ge en viss trygghet att processerna är strukturerade och att det finns rutiner för att hantera avvikelser. För legotillverkning, där precision och repeterbarhet är avgörande, kan detta ses som en grundläggande faktor. ISO 14001 visar att företaget arbetar systematiskt med miljöfrågor, vilket blir allt viktigare för många beställare som har egna miljökrav.

Yap State Government 

About Us:

The State of Yap is one of the four states that make up the Federated States of Micronesia, along with the states of Pohnpei, Chuuk and Kosrae. Yap is the Western-most island in the FSM, located about midway between Guam and Palau.

Executive Branch

Legislative Branch

Judiciary Branch

Traditional Leaders

IMG-0078.jpg
IMG_0501.jpg
court.webp
3620701832_124a4b9321_b_edited_edited.jp

Department of Youth and Civic Affairs
Website Office
(691) 350-DYCA

Email: website.dyca@gmail.com